کد مطلب: 139431
خبرنگار تسنيم از سوريه گزارش مي‌دهد
نبرد حومه حلب در آستانه پايان؛ دستور عقب‌نشيني تروريست‌ها صادر شد
تاریخ انتشار : 1394/09/28 12:12:52
نمایش : 1916
عمليات زميني ارتش سوريه و متحدانش پس از پيشروي و موفقيت‌هاي گسترده در بيشتر مناطق در آستانه پايان يافتن است.












 

به گزارش هفت چشمه، خبرنگار خبرگزاري تسنيم در سوريه به نقل از منابع سوري تأکيد کرد نبرد حومه جنوبي حلب در آستانه پايان يافتن  است.

بر اساس اين گزارش، نکته قابل توجه اين است که  عبدالله المحسيني از سرکردگان سعودي گروه تروريستي جبهه النصره در پي پيشروي نيروهاي ارتش و متحدانشان در بيشتر مناطق، از اعضاي خود خواسته است از شهرک‌هاي الزربه و خان طومان در حومه جنوبي عقب نشيني کنند. وي ديگر گروه‌هاي تروريستي را به‌سبب ياري نرساندن به تروريست‌هاي فعال در اين مناطق سرزنش کرد.

آنچه بر همه روشن است، اين‌که جبهه النصره، غيرنظاميان را از ترس اين‌که مبادا با ارتش سوريه همکاري کنند، وادار کرده است به‌سمت مناطقي که خود تعيين کرده حرکت کنند. غيرنظامياني که تحت سلطه تروريست‌هاي تکفيري قرار دارند، در جريان عمليات ارتش براي آزادسازي شهرک‌هاي العيس و الحاضر با وجود  تهديد تروريست‌ها، با ارتش سوريه همکاري کردند که اين همکاري به آزادي اين مناطق کمک کرد. جبهه تروريستي النصره از مشارکت گروه‌هاي تروريستي ديگر در روند تصميم‌گيري‌ها مخالفت کرده است.

يک منبع نظامي سوري به خبرنگار تسنيم در دمشق گفت گروه تروريستي موسوم به جيش الفتح در جبهه‌هاي مختلف شمال سوريه در آستانه فروپاشي است، زيرا حملات  ارتش سوريه بر مواضع الفتح و احرار الشام در حومه‌هاي حماه، حلب و لاذقيه متمرکز است و به‌زودي به جبهه ادلب هم خواهد رسيد، نيروهاي نظامي سوري براي جداسازي شمال از مناطق مياني و حومه لاذقيه و همچنين حومه سلمي و در نتيجه براي قطع راه‌هاي کمک رساني به تروريست‌ها در اين استان‌ها و مناطق تلاش مي‌کنند.

منابع ميداني سوري پيش‌بيني مي‌کنند که نيروهاي ارتش از سمت الغاب در حومه الحموي به‌سمت منطقه خان شيخون واقع در ورودي حومه جنوبي ادلب پيشروي کنند که اين منطقه بر جاده بين المللي حماه به حلب مشرف است،‌ هدف نيروهاي ارتش جلوگيري از پيشروي تروريست‌ها به اين سمت است، علاوه بر اين‌که، اتاق عمليات گروه تروريستي موسوم به جيش الفتح در اين منطقه قرار دارد. نکته ديگر اين‌که پيشروي نيرو‌هاي  ارتش به‌سمت شرق به‌ويژه شهر الرقه پيش از آزادسازي کامل حلب امکان ندارد.

همگام با اين تحولات، نيروهاي اتش و دفاع ملي به عمليات خود در حومه شمالي لاذقيه ادامه مي‌دهند به‌طوري که اين نيروها در حومه سلمي نفوذ کردند، اين منطقه از بزرگترين دژهاي تروريست‌هاي جيش الفتح و پايگاه شليک موشک به‌سمت شهر لاذقيه و حومه آن به شمار مي‌رود.

نکته قابل توجه درباره تحولات ميداني، حمله ارتش سوريه به محورهاي مرج السلطان ــ دوما در غوطه شرقي در حومه دمشق است که مهمترين دژ تروريست‌هاي جيش الاسلام به‌سرکردگي زهران علوش مهمترين گروه وابسته آل سعود به شمار مي‌رود. موفقيت نيروهاي ارتش در بسط سيطره بر المرج و در نتيجه قطع راه‌هاي کمک رساني ميان تروريست‌ها بين دوما از يک سو و جوبر، زملکا، حرستا و عربين از سوي ديگر از جمله موفقيت‌هاي  ارتش سوريه در اين مناطق به شمار مي‌رود.

خبرنگار تسنيم در دمشق به نقل از يک تحليلگر سياسي سوري آورده است به‌موازات عمليات نظامي ارتش، دستگاه ديپلماسي روسيه تأکيد کرده است درخواست براي کناره‌گيري رئيس جمهور بشار اسد به‌معناي پذيرفتن منطق تروريست‌ها است. اين تأکيد روسي و مخالفت آن با کناره‌گيري بشار اسد پس از آن صورت گرفت که روسيه و آمريکا اعلام کرده‌اند که مي‌توانند با همکاري يکديگر اقدامات بيشتري براي حرکت در مسير حل مشکل سوريه انجام دهند. وين1 و وين2 آغاز خوبي براي اين فعاليت‌ها است، اينها نکاتي است که وزيران خارجه روسيه و آمريکا پس از آخرين ديدارشان در مسکو طي روزهاي اخير بر آن تأکيد کردند.

تحليلگر سوري افزود: قطعاً تا پيش از تحقق دستاوردهاي ميداني بزرگ با پشتيباني هوايي روسيه، شاهد هيچ راه حلي براي بحران سوريه نخواهيم بود، هرچند آمريکايي‌ها به حمايت‌هاي خود از گروه‌هاي تروريستي مسلح ادامه مي‌دهند به‌ويژه پس از آنکه آنها را به موشک‌هاي ضد تانک تاو مجهز کردند، با اين حال اين حمايت‌ها نتيجه مهمي براي تروريست‌ها نداشته است، زيرا حملات زميني نيروهاي ارتش سوريه با پوشش هوايي روسي ــ سوري براي متلاشي کردن ساختار تروريست‌ها و پراکنده کردن آنها و اين‌که کنترل اوضاع در ميدان از دست آنها برود، کافي بوده است.

انتهاي پيام/*

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg